ATALIAN POLAND
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży usług i B2B. 

Atalian Polska

Partner wdrażający: cdnet Sp. z o. o. zobacz wizytówkę

Marek Basza, Koordynator projektów informatycznych
Marek Basza, Koordynator projektów informatycznych

„Pracujemy w enova365 od 2007 roku. Na początku były to moduły: Kadry i Płace oraz Księgowość. Później doszły kolejne. Ciekawsze projekty autorskie wdrażane w ostatnim czasie to procesowanie wniosków o premię w oparciu o workflow w Pulpitach HR z wielostopniową akceptacją oraz automatyczne wysyłanie maili z powiadomieniami realizowane w oparciu o harmonogram zadań. System ERP enova365 cenimy przede wszystkim za wielorakie możliwości dodawania nowych funkcjonalności realizujących potrzeby naszej wielofirmowej Organizacji.”


Charakterystyka firmy:

ATALIAN GLOBAL SERVICES to międzynarodowy koncern i światowy lider w dziedzinie multiserwisu (Facility Management). W Polsce firma specjalizuje się w zintegrowanym zarządzaniu nieruchomościami, technicznym utrzymaniu obiektów, usługach czystości, utrzymaniu terenów zielonych oraz cateringu. Uzupełnieniem oferty są usługi związane z efektywnością energetyczną oraz Fit-out – kompleksowa aranżacja powierzchni biurowych, logistycznych i przemysłowych.

Kluczowe dane:

  • Dwa główne oddziały: Kraków i Warszawa, działalność na terenie całego kraju
  • Trzy główne linie usługowe: technika, sprzątanie, catering
  • Ponad 1200 zatrudnionych pracowników


Sytuacja przed wdrożeniem:

Międzynarodowa firma zdecydowała się na ustandaryzowanie procesów oraz digitalizację dokumentów dla wszystkich spółek i oddziałów. W zakresie procesów biznesowych Atalian Polska borykał się z wyzwaniami takimi jak:

  • Złożoność procesów i ich niska przejrzystość. Czasami proces przetwarzania dokumentów był zbyt długi, co mogło mieć wpływ na terminowość zadań. Dokładna analiza każdego etapu procesu pozwoliła zidentyfikować zbędne kroki, opóźnienia i miejsca, które można poprawić.
  • Brak ujednoliconych zasad aktualizacji procedur. Brak przejrzystego systemu wprowadzania i komunikowania zmian zwiększał ryzyko korzystania z nieaktualnych lub błędnych wersji dokumentów. Ustalenie spójnych standardów działania miało na celu wyeliminowanie dublowania zadań.
  • Wielość rozproszonych narzędzi do obsługi dokumentacji pracowniczej. Pracownicy musieli przeszukiwać różne programy, aby znaleźć potrzebne informacje, a to powodowało opóźnienia w procesach. Utrzymanie wielu systemów utrudniało wymianę informacji między działami i generowało dodatkowe koszty.
  • Niska automatyzacja rozwiązań zwiększa ryzyko błędów. Ręczne wprowadzanie dokumentów było czasochłonne oraz podatne na błędy. Nowi pracownicy mieli problem z przekazywaniem informacji do odpowiednich osób, co wpływało negatywnie na efektywność pracy.

Opis wdrożenia

Przebieg wdrożenia: 

Wdrożenie systemu enova365 przebiegało etapami, w sposób elastyczny, dostosowany do dynamicznych potrzeb organizacji. Na początku przeprowadzono dogłębną analizę – zidentyfikowano miejsca, w których firma traciła czas i zasoby ludzkie, co pozwoliło precyzyjnie zaplanować zakres działań.

  • W ramach usprawnienia procesu zatrudniania w firmie wdrożono funkcjonalność umożliwiającą kierownikom wnioskowanie o zatrudnienie nowej osoby.  Od tej pory dział kadrowy nie musi wprowadzać ponownie tych samych danych. 
  • Aby zapewnić spójność danych i zautomatyzować procesy związane z ewidencją czasu pracy pracownik wypełnia wniosek, w którym określa dni i godziny pracy ze wskazaniem na konkretny rodzaj czynności wykonanych na obiekcie.  Dzięki tym mechanizmom firma zyskała pełną automatyzację procesu rozliczania czasu pracy.
  • W celu zapewnienia kontroli nad wprowadzanymi danymi wdrożono blokady dotyczące rejestrowania planu czasu pracy i jego wykonania na określony dzień, godzinę, tak aby wstecznie nie można było w pulpitach HR nic poprawiać. Rozwiązanie to gwarantuje poprawność naliczania wynagrodzeń zależnych od czasu pracy.
  • W systemie obsłużono dwustopniową kontrolę przyznawanych premii. Kierownik, w imieniu swojego podwładnego wnioskuje o premię. Funkcjonalność ta przyczyniła się do przejrzystości procesu przyznawania premii.
  • Wdrożono alerty e-mail wysyłane do pracowników. Mechanizm automatycznie przypominania o kończących się: badaniach lekarskich, szkoleniach BHP, uprawnieniach w okresie wprowadzonym w konfigurację mechanizmu. Dzięki wdrożeniu harmonogramu zadań całość odbywa się automatycznie.
  • Opracowano indywidualny mechanizm wyznaczania ceny sprzedaży w oparciu o definiowane poziomy marży. Efektem tego usprawnienia jest pełna kontrola nad przestrzeganiem warunków umowy zawartej z kontrahentem.
  • Przygotowano mechanizm łączenia dokumentów w jeden plik pdf. Zaimplementowanie rozwiązanie skraca czas poświęcony na dostarczenie kompletu dokumentów do kontrahentów.

Korzyści wynikające z wdrożenia enova365:

  • Porządek w dokumentacji. Dokumenty są przetwarzane w jednym systemie, a to ułatwia ich nadzorowanie i kontrolę. 
  • Poprawa komunikacji. Elastyczne raportowanie pomiędzy księgowością, kadrami i zaopatrzeniem przyspiesza realizację zadań administracyjnych i pozwala zespołom skupić się na strategicznych zadaniach.
  • Spójność procesów. Każdy Kierownik na obiekcie wykonuje zadania według tych samych wytycznych, co minimalizuje nieporozumienia i konflikty. 
  • Oszczędność czasu. Zmniejszenie potrzeby ręcznego wprowadzania danych przyspieszyło o 3,5 razy przetwarzanie dokumentów.
  • Automatyzacja procesów ewidencjonowania oraz dekretowania dokumentów księgowych.
  • Prognozowanie. Pełna kontrola nad zawieranymi kontraktami i przepływami finansowymi pozwala grupie kapitałowej na szybkie monitorowanie całego wachlarza dostarczanych rozwiązań i osiągnięcie wysokiej wydajności.
  • Proekologiczność. Ograniczenie papierowej dokumentacji, co miało negatywny wpływu na środowisko jako zobowiązanie biznesowe w dziedzinie CSR

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365