ATALIAN POLAND
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży usług i B2B.

Partner wdrażający: cdnet Sp. z o. o. zobacz wizytówkę
Opis wdrożenia
Przebieg wdrożenia:
Wdrożenie systemu enova365 przebiegało etapami, w sposób elastyczny, dostosowany do dynamicznych potrzeb organizacji. Na początku przeprowadzono dogłębną analizę – zidentyfikowano miejsca, w których firma traciła czas i zasoby ludzkie, co pozwoliło precyzyjnie zaplanować zakres działań.
- W ramach usprawnienia procesu zatrudniania w firmie wdrożono funkcjonalność umożliwiającą kierownikom wnioskowanie o zatrudnienie nowej osoby. Od tej pory dział kadrowy nie musi wprowadzać ponownie tych samych danych.
- Aby zapewnić spójność danych i zautomatyzować procesy związane z ewidencją czasu pracy pracownik wypełnia wniosek, w którym określa dni i godziny pracy ze wskazaniem na konkretny rodzaj czynności wykonanych na obiekcie. Dzięki tym mechanizmom firma zyskała pełną automatyzację procesu rozliczania czasu pracy.
- W celu zapewnienia kontroli nad wprowadzanymi danymi wdrożono blokady dotyczące rejestrowania planu czasu pracy i jego wykonania na określony dzień, godzinę, tak aby wstecznie nie można było w pulpitach HR nic poprawiać. Rozwiązanie to gwarantuje poprawność naliczania wynagrodzeń zależnych od czasu pracy.
- W systemie obsłużono dwustopniową kontrolę przyznawanych premii. Kierownik, w imieniu swojego podwładnego wnioskuje o premię. Funkcjonalność ta przyczyniła się do przejrzystości procesu przyznawania premii.
- Wdrożono alerty e-mail wysyłane do pracowników. Mechanizm automatycznie przypominania o kończących się: badaniach lekarskich, szkoleniach BHP, uprawnieniach w okresie wprowadzonym w konfigurację mechanizmu. Dzięki wdrożeniu harmonogramu zadań całość odbywa się automatycznie.
- Opracowano indywidualny mechanizm wyznaczania ceny sprzedaży w oparciu o definiowane poziomy marży. Efektem tego usprawnienia jest pełna kontrola nad przestrzeganiem warunków umowy zawartej z kontrahentem.
- Przygotowano mechanizm łączenia dokumentów w jeden plik pdf. Zaimplementowanie rozwiązanie skraca czas poświęcony na dostarczenie kompletu dokumentów do kontrahentów.
Korzyści wynikające z wdrożenia enova365:
- Porządek w dokumentacji. Dokumenty są przetwarzane w jednym systemie, a to ułatwia ich nadzorowanie i kontrolę.
- Poprawa komunikacji. Elastyczne raportowanie pomiędzy księgowością, kadrami i zaopatrzeniem przyspiesza realizację zadań administracyjnych i pozwala zespołom skupić się na strategicznych zadaniach.
- Spójność procesów. Każdy Kierownik na obiekcie wykonuje zadania według tych samych wytycznych, co minimalizuje nieporozumienia i konflikty.
- Oszczędność czasu. Zmniejszenie potrzeby ręcznego wprowadzania danych przyspieszyło o 3,5 razy przetwarzanie dokumentów.
- Automatyzacja procesów ewidencjonowania oraz dekretowania dokumentów księgowych.
- Prognozowanie. Pełna kontrola nad zawieranymi kontraktami i przepływami finansowymi pozwala grupie kapitałowej na szybkie monitorowanie całego wachlarza dostarczanych rozwiązań i osiągnięcie wysokiej wydajności.
- Proekologiczność. Ograniczenie papierowej dokumentacji, co miało negatywny wpływu na środowisko jako zobowiązanie biznesowe w dziedzinie CSR