kobieta przegląda dane na tablecie w systemie CRM

System CRM – co to jest?

Poznaj możliwości, jakie oferuje system CRM i dobrze zorganizuj pracę w firmie

System CRM – co to?

Oprogramowanie CRM – Customer Relationship Management – to zespół narzędzi, który umożliwi Ci zarządzanie kontaktem z klientami w Twojej firmie. Dzięki niemu usprawnisz komunikację między przedstawicielami przedsiębiorstwa a odbiorcami swoich produktów lub usług. System CRM zapewni Twojej firmie dostęp do niezbędnych narzędzi, które pozwolą Ci tworzyć dobre i długotrwałe relacje z klientami. Oprócz tego da Ci kontrolę nad obsługą procesów sprzedażowych, a także możliwość analizy wybranych wartości. Dzięki temu zyskasz szansę na poprawę efektywności swoich działań.

Na czym opiera się system CRM?

System CRM opiera się nie tylko na komunikacji z klientami, ale również szeregu innych ważnych elementów w procesie biznesowym. Wśród nich znajduje się także monitorowanie zdarzeń, a także planowanie zadań. Każde z nich można przydzielić do konkretnych projektów oraz kampanii. Bez wątpienia wpłynie to pozytywnie na organizację wszystkich działań. CRM to oprogramowanie, które gromadzi w jednym miejscu ważne informacje związane z procesem sprzedaży i klientami. 

Poprawa współpracy wewnętrznej

System klasy CRM dzięki możliwościom, jakie oferuje, ułatwi Ci zorganizowanie pracy wewnątrz firmy. Dzięki niemu ograniczysz do minimum ryzyko zgubienia lub zniszczenia ważnych dokumentów. Oprogramowanie CRM pomoże Ci zadbać o porządek w dokumentacji, ułatwi przeszukiwanie danych, a także rozdzielanie zadań między pracowników.

Elastyczność systemu CRM

Niezależnie od tego, czy prowadzisz dużą, średnią, a może małą firmę, oprogramowanie CRM spełni Twoje wszystkie potrzeby. Dzięki elastyczności dopasujesz dostępne narzędzia do profilu prowadzonej działalności. Sam definiujesz zasady tworzenia list kontrahentów, zadań czy też monitorowanych zdarzeń. 

CRM – co to jest? Dokładna definicja

Zanim wdrożysz system klasy CRM, dowiedz się, czym dokładnie jest i jakie daje możliwości. Rozwinięcie tego skrótu w języku angielskim brzmi Customer Relationship Management. Oznacza to zarządzanie relacjami z klientami. Za działania te odpowiada system informatyczny, który składa się z wielu ważnych narzędzi, dzięki którym możesz zdefiniować listy klientów, gromadzić i zarządzać ich danymi. Odpowiednie funkcje umożliwią Ci również stworzenie spersonalizowanej oferty dla konkretnych grup odbiorców Twoich produktów. 

Ponadto na podstawie zgromadzonych informacji możesz planować działania swoich pracowników, a także wdrażać zmiany wpływające na efektywność projektów biznesowych. Dzięki mobilności systemów CRM dostęp do bazy danych możesz mieć podczas przebywania w dowolnym miejscu. 

sprzedaz crm gif

Co wyróżnia oprogramowanie CRM enova365?

Program CRM enova365 jest zintegrowany z pocztą elektroniczną Outlook. Dzięki temu możesz importować wszystkie wiadomości e-mail oraz kontakty bezpośrednio do systemu. Od tej pory nie musisz logować się do skrzynki mailowej, aby sprawdzić najnowsze informacje. Każda wiadomość zostanie zdefiniowana według wcześniej określonych przez Ciebie zasad. 

Dodatkowo nowe e-maile będą automatycznie przypisywane do konkretnego klienta z listy. Dzięki temu po wybraniu danych kontrahenta otrzymasz szczegółowe informacje na temat historii Waszej relacji biznesowej.

samoobsluga-pracownicza

Aplikacja mobilna enova365

System CRM enova365 to nie tylko dostęp do wszystkich funkcji w  aplikacji desktopowej czy przeglądarkowej, ale również intuicyjne aplikacje mobilne na urządzenia z systemem operacyjnym Android. Dzięki nim będziesz miał zawsze pod ręką najważniejsze dane dotyczące Twojej firmy.

Przetestuj możliwości enova365 w twoim telefonie. Pobierz bezpłatnie wersję testową aplikacji na Android.

Podstawowe możliwości systemu CRM

Ewidencja kontaktu z klientem

System CRM i poczta e-mail

Lejek sprzedażowy w systemie CRM

Narzędzia do analizy danych

Organizacja pracy i obsługa procesów

Ewidencja kontaktu z klientem

Program CRM enova365 umożliwia gromadzenie informacji na temat zdarzeń, w których bierze udział konkretny klient. Co możesz zyskać dzięki tej funkcji?

  • Oprogramowanie CRM obejmuje tworzenie bazy danych na temat klientów, którą w każdej chwili możesz wyeksportować. Dzięki dostępnym filtrom wyselekcjonujesz jedynie istotne dla Ciebie informacje. 
  • System CRM umożliwi Ci wygenerowanie listy określonej grupy klientów, którą możesz wykorzystać w swoich kampaniach marketingowych. W ten sposób możesz opracować spersonalizowane oferty. 
  • Z poziomu interfejsu otrzymujesz dostęp do wielu filtrów. Dane zgromadzone w systemie możesz podzielić między innymi ze względu na aktywność klientów, projekty czy też kampanie. 
  • Oprogramowanie CRM umożliwi Ci wygodne importowanie danych w formie arkusza Excel. Będzie to szczególnie korzystne w przypadku konieczności wprowadzenia licznej grupy klientów. W takiej sytuacji wypełnienie formularzy może być zbyt czasochłonne. 

screen z systemu crm enova365 raporty i forecasty

System CRM i poczta e-mail

enova365 umożliwia połączenie systemu CRM z pocztą elektroniczną Outlook. Jakie korzyści zapewni Ci ta funkcja? To przede wszystkim:

  • eksportowanie wysyłanych i odebranych wiadomości e-mail z poczty Outlook do systemu enova365,
  • przypisywanie kontrahentów i klientów do adresów e-mail, z których otrzymujesz wiadomości,
  • definiowanie wiadomości e-mail jako zdarzeń, przypisywanie ich do kampanii, a także projektów,
  • tworzenie listy zadań na podstawie wiadomości e-mail od klientów.

ewidencja zakupów w systemie erp enova365 - screen

Lejek sprzedażowy w systemie CRM

System CRM umożliwi Ci obsługę lejka sprzedażowego. Na podstawie znajdujących się w nim informacji możesz analizować zachowania klientów. Dowiesz się również, które leady mogą wygenerować największy zysk dla Twojej firmy. Co jeszcze możesz zyskać dzięki tej sekcji programu CRM?

  • Na podstawie analizy leadów w systemie CRM możesz otrzymać informacje o źródle pozyskiwania klientów, ich potencjale konwersji, a także efektywności poszczególnych kampanii.
  • System CRM umożliwi Ci również tworzenie wykresów i raportów na podstawie wybranych wartości. 
  • Największą zaletą programu CRM jest możliwość pracy w przeglądarce. Oznacza to, że otrzymasz dostęp do wszystkich informacji z dowolnej lokalizacji i urządzenia z dostępem do Internetu.
  • Na podstawie otrzymanych wizualizacji danych możesz poprawić efektywność swoich pracowników i dowiedzieć się, co muszą zrobić, aby poprawić swoje wyniki.

obsluga-lejka-sprzedazowego

Narzędzia do analizy danych

System CRM gwarantuje dostęp nie tylko do najważniejszych danych z poziomu przeglądarki, ale również narzędzi umożliwiających ich analizę.

  • Program CRM umożliwi Ci szybki eksport wybranych danych z dowolnego miejsca w systemie do arkusza. Następnie możesz stworzyć ich wizualizację w formie wykresów. Pomoże Ci to w podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych.
  • Jedną z największych zalet CRM jest zastąpienie kilku programów jednym systemem. W ten sposób zoptymalizujesz koszty oraz czas, jaki musisz poświęcić na poszczególne zadania. 
  • Oprogramowanie CRM enova365 ułatwi również wdrożenie nowych pracowników. Dzięki zebraniu wszystkich najważniejszych narzędzi w jednym systemie unikniesz wielu dodatkowych szkoleń.

screen business intelligence

Organizacja pracy i obsługa procesów

System klasy CRM umożliwi Ci automatyzację procesów sprzedażowych. Dzięki temu zadbasz również o dobre relacje z klientami. Co to oznacza dla Twojej firmy?

  • Po skonfigurowaniu systemu enova365 zyskujesz dostęp do narzędzi umożliwiających wyznaczanie zadań dla poszczególnych pracowników. System CRM oferuje Ci dodatkowo opcję powiadamiania ich o nowych obowiązkach za pomocą poczty elektronicznej lub wiadomości SMS.
  • Jedną z funkcji CRM jest również generowanie i wysyłanie do klientów powiadomień o płatności za towary lub usługi. W ten sposób możesz zmniejszyć ryzyko pojawienia się opóźnień w spłacie zobowiązań. 
  • Za pomocą dostępnych narzędzi CRM możesz także obsługiwać procesy sprzedażowe, reklamacje, a także zapewnić pomoc swoim klientom.
  • Ponadto w jednym miejscu możesz zgromadzić wszystkie niezbędne dokumenty dotyczące klientów, oferty, a także wykonanych transakcji. 


system erp enova365 moduł harmonogram zadań - screen

Jakie są korzyści z wdrożenia systemu CRM?

Obniżenie firmowych kosztów
Obniżenie firmowych kosztów
Zwiększenie efektywności w firmie
Zwiększenie efektywności w firmie
Dostęp do najważniejszych informacji w jednym miejscu
Dostęp do najważniejszych informacji w jednym miejscu
Mobilny harmonogram spotkań i zdarzeń zawsze pod ręką
Mobilny harmonogram spotkań i zdarzeń zawsze pod ręką
Integracja systemu z kalendarzami i mapami Google
Integracja systemu z kalendarzami i mapami Google
Synchronizacja z pocztą Outlook
Synchronizacja z pocztą Outlook
Łatwa analiza danych i wizualizacja wybranych wartości
Łatwa analiza danych i wizualizacja wybranych wartości
Zdalny dostęp do listy kontaktów, zadań i zdarzeń
Zdalny dostęp do listy kontaktów, zadań i zdarzeń

Program CRM zintegrowany z ERP

Integracja systemu CRM z ERP to przede wszystkim oszczędność czasu. Dzięki temu nie musisz powielać swoich działań w dwóch programach. Dodatkowo zyskujesz szansę na automatyzację niektórych procesów biznesowych. Oprócz tego optymalizujesz koszty związane z dostępem do narzędzi usprawniających działania Twojej firmy. Takie rozwiązanie umożliwi Ci również wykorzystanie funkcji CRM w dowolnym miejscu systemu ERP. Bez wątpienia będzie to duże ułatwienie w prowadzeniu działalności. 

System CRM w chmurze

Program CRM w chmurze umożliwi Ci dostęp do wszystkich ważnych danych z dowolnej lokalizacji. Aby skorzystać z funkcji oferowanych przez system, potrzebujesz jedynie urządzenia z dostępem do Internetu

Sprawdź szczegóły

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365