Sail Service 
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży produkcyjnej 

Partner wdrażający: XLE zobacz wizytówkę

Dzięki współpracy z firmą XLE zwiększyliśmy zakres korzystania z systemu enova365 w obszarze handlowym i produkcyjnym, co usprawniło w firmie Sail Service realizację zleceń produkcji oraz dostaw żagli i pokrowców.

Charakterystyka firmy:

Sail Service to żaglownia, której doświadczenie sięga lat 50tych, gdy funkcjonowała jako dział Stoczni Jachtowej im. J. Conrada. W 1987 r. powstała firma Sail Service. Od początku jej podstawową działalnością jest projektowanie i szycie żagli - aktualnie dla żaglowców na całym świecie, w tym dla największych żaglowców, jak też dla jachtów wyprawowych i jednostek regatowych. Ponadto firma zajmuje się szyciem pokrowców do jachtów żaglowych i motorowych.
Priorytetem Sail Service jest dostarczanie indywidualnych, przemyślanych rozwiązań oraz wsparcie klienta zarówno na etapie projektowania jak i realizacji zamówienia. Poza produkcją Sail Service jest dystrybutorem osprzętu jachtowego i akcesoriów. Cała oferta wraz z projektowaniem dostępna jest w sprzedaży stacjonarnej w Gdańsku oraz online w e-sklepie.

Wyzwania postawione przed systemem:

  • ofertowanie uwzględniające kalkulację ceny żagla z zadanymi parametrami;
  • automatyczne określanie czasu produkcji, czasochłonności zamówienia, blokowanie wpisywanie wcześniejszych terminów;
  • ewidencjonowanie zamówień na żagle i pokrowce;
  • przekazywanie zadań między działami oraz zbieranie info powstałych na etapie produkcji, takich jak  czas realizacji zadania i osoby je wykonujące, możliwość ustawiania priorytetów czynności produkcyjnych;
  • podgląd do stanu realizacji zleceń dla menedżera produkcji i Handlowców;
  • generowanie, analiza zapotrzebowania na materiały produkcyjne – listy tkanin spośród około 600 rodzajów do produkcji żagli i pokrowców; z uwzględnieniem opcji zamówienia wykonywanego z kilku rodzajów tkanin;
  • integracja ze sklepem internetowym;
  • ewidencja zleceń remontów i reklamacji;
  • eksport i import danych z Excel;
  • opcja zmiany danych w trakcie realizacji i przeliczenia obłożenia produkcji przez wskazanych użytkowników systemu;
  •  kompletacja zamówienia - w celu dostawy zamówienia w 1 przesyłce - przy zmiennych czasach realizacji różnych procesów produkcyjnych (synchronizacja zadań)

Opis wdrożenia

Pracownicy i zarząd firmy korzystają z opisanych funkcjonalności systemu enova365 od ponad roku i wyróżniają następujące korzyści:

  • usprawnienie procesu sprzedażowego i kontaktu z klientami poprzez automatyzację generowania wyspecyfikowanych ofert oraz dokumentów rozliczeniowych, możliwość podglądu do realizowanych zadań przez dział produkcji, 
  • eliminacja ryzyka przeoczenia zleceń oraz możliwość ich priorytetyzowania,
  • ułatwienie zarządzania procesem realizacji produkcji żagli i pokrowców, w tym generowanie kolejnych zadań dla osób biorących udział w produkcji, automatyzacja przeliczania produkcji w połączeniu z gospodarką magazynową, przeliczanie czasu realizacji zleceń, synchronizacja poszczególnych elementów zlecenia w celu skompletowania zlecenia w 1 przesyłce,
  • możliwość nadzoru zleceń poprzez wgląd do bieżącego stanu realizacji przez Zarząd, Handlowców, Menedżerów produkcji z opcją zmiany danych zlecenia w trakcie realizacji,
  • ułatwienie zarządzania gospodarką magazynową m.in. poprzez automatyczny transfer danych między magazynami oraz generowanie zapotrzebowania na zasoby w integracji z produkcją,
  • poprawa możliwości raportowania i analizy danych w procesie realizacji produkcji żagli i pokrowców, w tym wydajności produkcji na poszczególnych typach żagli,
  • zmniejszenie czasochłonności wymiany informacji,
  • wzmocnienie satysfakcji pracowników i wizerunku firmy.

Wykorzystane we wdrożeniu moduły

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365