Strona główna > Zaufali nam > Sail Service
Sail Service
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży produkcyjnej

Partner wdrażający: XLE zobacz wizytówkę
Dzięki współpracy z firmą XLE zwiększyliśmy zakres korzystania z systemu enova365 w obszarze handlowym i produkcyjnym, co usprawniło w firmie Sail Service realizację zleceń produkcji oraz dostaw żagli i pokrowców.
Charakterystyka firmy:
Sail Service to żaglownia, której doświadczenie sięga lat 50tych, gdy funkcjonowała jako dział Stoczni Jachtowej im. J. Conrada. W 1987 r. powstała firma Sail Service. Od początku jej podstawową działalnością jest projektowanie i szycie żagli - aktualnie dla żaglowców na całym świecie, w tym dla największych żaglowców, jak też dla jachtów wyprawowych i jednostek regatowych. Ponadto firma zajmuje się szyciem pokrowców do jachtów żaglowych i motorowych.
Priorytetem Sail Service jest dostarczanie indywidualnych, przemyślanych rozwiązań oraz wsparcie klienta zarówno na etapie projektowania jak i realizacji zamówienia. Poza produkcją Sail Service jest dystrybutorem osprzętu jachtowego i akcesoriów. Cała oferta wraz z projektowaniem dostępna jest w sprzedaży stacjonarnej w Gdańsku oraz online w e-sklepie.
Wyzwania postawione przed systemem:
- ofertowanie uwzględniające kalkulację ceny żagla z zadanymi parametrami;
- automatyczne określanie czasu produkcji, czasochłonności zamówienia, blokowanie wpisywanie wcześniejszych terminów;
- ewidencjonowanie zamówień na żagle i pokrowce;
- przekazywanie zadań między działami oraz zbieranie info powstałych na etapie produkcji, takich jak czas realizacji zadania i osoby je wykonujące, możliwość ustawiania priorytetów czynności produkcyjnych;
- podgląd do stanu realizacji zleceń dla menedżera produkcji i Handlowców;
- generowanie, analiza zapotrzebowania na materiały produkcyjne – listy tkanin spośród około 600 rodzajów do produkcji żagli i pokrowców; z uwzględnieniem opcji zamówienia wykonywanego z kilku rodzajów tkanin;
- integracja ze sklepem internetowym;
- ewidencja zleceń remontów i reklamacji;
- eksport i import danych z Excel;
- opcja zmiany danych w trakcie realizacji i przeliczenia obłożenia produkcji przez wskazanych użytkowników systemu;
- kompletacja zamówienia - w celu dostawy zamówienia w 1 przesyłce - przy zmiennych czasach realizacji różnych procesów produkcyjnych (synchronizacja zadań)
Opis wdrożenia
Pracownicy i zarząd firmy korzystają z opisanych funkcjonalności systemu enova365 od ponad roku i wyróżniają następujące korzyści:
- usprawnienie procesu sprzedażowego i kontaktu z klientami poprzez automatyzację generowania wyspecyfikowanych ofert oraz dokumentów rozliczeniowych, możliwość podglądu do realizowanych zadań przez dział produkcji,
- eliminacja ryzyka przeoczenia zleceń oraz możliwość ich priorytetyzowania,
- ułatwienie zarządzania procesem realizacji produkcji żagli i pokrowców, w tym generowanie kolejnych zadań dla osób biorących udział w produkcji, automatyzacja przeliczania produkcji w połączeniu z gospodarką magazynową, przeliczanie czasu realizacji zleceń, synchronizacja poszczególnych elementów zlecenia w celu skompletowania zlecenia w 1 przesyłce,
- możliwość nadzoru zleceń poprzez wgląd do bieżącego stanu realizacji przez Zarząd, Handlowców, Menedżerów produkcji z opcją zmiany danych zlecenia w trakcie realizacji,
- ułatwienie zarządzania gospodarką magazynową m.in. poprzez automatyczny transfer danych między magazynami oraz generowanie zapotrzebowania na zasoby w integracji z produkcją,
- poprawa możliwości raportowania i analizy danych w procesie realizacji produkcji żagli i pokrowców, w tym wydajności produkcji na poszczególnych typach żagli,
- zmniejszenie czasochłonności wymiany informacji,
- wzmocnienie satysfakcji pracowników i wizerunku firmy.
Wykorzystane we wdrożeniu moduły
Moduły podstawowe