Strona główna > Zaufali nam > ICE4MED.pl
ICE4MED.pl
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży usług i B2B.
Partner wdrażający: itDesk zobacz wizytówkę
Jan Szczepanik, ICE4MED
Jan Szczepanik, ICE4MED
Korzystamy z systemu enova365 od rozpoczęcia naszej działalności. Przy intensywnej skali wzrostu ilości zamówień oraz asortymentu niezbędne było zoptymalizowanie procesu wprowadzania zamówień i wystawiania dokumentów handlowych. Wcześniej większość procesów wymagała ręcznego tworzenia i przenoszenia danych, generowania faktur i korespondowania z klientami. Uruchomienie integratora pozwoliło na automatyczny transfer danych oraz na automatyzację korespondencji z zamawiającymi. Ograniczyło to ilość pracy zespołu oraz zmniejszyło ilość występujących błędów. Zaoszczędzone zasoby mogliśmy przekierować na dalsze działania rozwojowe naszej oferty i pozyskiwanie klientów.
Charakterystyka firmy:
ICE4MED.pl jest hurtownią medyczną z rozbudowanym sklepem internetowym. Firma zapewnia zaopatrzenie w wyroby medyczne i sprzęt medyczny, środki ochrony indywidualnej, środki dezynfekujące i materiały higieniczne. Od powstania spółki obsłużyli ponad 13 tysięcy różnych podmiotów – od sektora publicznego, przez prywatne placówki, kończąc na osobach prywatnych. Poza sprzedażą firma świadczy także usługi sourcingu zakupowego, jako tzw. umbrella supplier, współpracując z klientami w procesie zakupów i poszukując najlepszych ofert w zakresie danych produktów.
ICE4MED.pl dostarcza zaopatrzenie np. do szpitali, aptek, przychodni, gabinetów medycznych i stomatologicznych, a także dla podmiotów z branży gastronomicznej, przemysłowej, beauty i innych. Współpraca z ICE4MED.pl to gwarancja jakości, dotrzymanych terminów dostaw i zadowolenia z zakupu.
Wyzwania postawione przed systemem:
W związku z rosnącą liczbą zamówień, głównym celem wdrożenia systemu enova365 w firmie Ice4Med było:
- usprawnienie procesu sprzedaży
- łatwiejsza kontrola stanów magazynowych i należności finansowych
- ogólna poprawa efektywności prowadzonej działalności
Dotychczasowa obsługa zamówień internetowych nie była zautomatyzowana, co angażowało zbyt wielu pracowników oraz wydłużało czas realizacji zamówień. Dużym wyzwaniem było opracowanie integracji z zewnętrznym systemem sprzedaży, jakim jest sklep internetowy oparty na platformie Shoper, wraz z obsługą wariantów produktów.
Opis wdrożenia
Korzyści:
Wdrożenie opierało się na rozwiązaniu enova365 w wersji multi, które pozwoliło na dostęp operatorów systemu z dowolnego miejsca pracy. Operatorzy zyskali możliwość pracy zarówno przez stronę WWW, jak i przez aplikację mobilną. Dzięki przygotowaniu odpowiedniego obiegu dokumentów (np. automatycznego pobierania zamówień internetowych do systemu enova365 z odpowiednią konfiguracją i mapowaniem cech), klient zyskał optymalizację czasu pracy potrzebnego na obsługę poszczególnych zamówień.
Konfiguracja właściwych relacji między dokumentami przyniosła dodatkowe oszczędności i pozwoliła zredukować do minimum czas potrzebny na przygotowanie dokumentów handlowych oraz wysyłkę towarów. Dzięki kontroli stanów magazynowych firma może wcześniej reagować na dynamiczną zmianę stanów magazynowych i z wyprzedzeniem planować kolejne dostawy. Duże znaczenie dla klienta miał również proces automatyzacji procesów występujących w firmie. Dzięki właściwemu wdrożeniu dodatku “Harmonogram zadań”, wiele czynności zostało zautomatyzowanych (od standardowych funkcjonalności jak automatyczne pobieranie kursów walut aż po wysyłkę dokumentów i raportów). Podobnie jak wymienione wcześniej rozwiązania, te elementy wdrożenia również przyniosły oczekiwane zyski w postaci oszczędności czasu pracy pracowników. Większe możliwości czasowe oznaczały dla firmy okazję na zwiększenie realizowanych zamówień.
Wykorzystane we wdrożeniu moduły
Moduły podstawowe
Moduły dodatkowe