Strona główna > Zaufali nam > AQUA s.a.
AQUA S.A.
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży użyteczności publicznej
Partner wdrażający: MAR-KOM STAR A.M. Klus sp.j. zobacz wizytówkę
Joanna Kucz-Gruszka, Kierownik Działu Kadr
Joanna Kucz-Gruszka, Kierownik Działu Kadr
Wybierający enova365 kierowaliśmy się dużymi możliwości w zakresie konfiguracji i personalizacji systemu do naszych potrzeb. Zdecydowaliśmy się również na wdrożenie systemu enova365 ze względu na moduły Pulpit Kierownika i Pulpit Pracownika, które pozwoliły obsługę procesów kadrowych w ramach jednego systemu.
Charakterystyka firmy:
Aqua S.A. jest spadkobierczynią bogatej tradycji bielskich wodociągów. Spółka prowadzi działalność wodociągowo-kanalizacyjną na terenie Bielska-Białej i sąsiednich gmin.
Wyzwania postawione przed systemem:
- Firma AQUA S.A., do obsługi procesów kadro-płacowych wykorzystywała oprogramowanie, które nie spełniało wszystkich stawianych przed nim oczekiwań. Wybierając nowy system do zarządzania obszarami kadr i płac, AQUA S.A. za cel stawiała sobie wdrożenie systemu pozwalającego na pełną obsługę i wsparcie procesów kadrowych oraz płacowych zachodzących w firmie.
- Jednym z głównych celów wdrożenia nowego systemu było usprawnienie i optymalizacja pracy związanej z wprowadzaniem i zarządzaniem danymi niemal 500 pracowników etatowych. Ponadto, istotnym elementem zmiany systemu była konieczność obsługi procesów związanych z planowaniem i przygotowywaniem grafików czasu pracy dla poszczególnych działów firmy. Pierwotnie grafiki czasu pracy przygotowywane były niezależnie przez wszystkie działy firmy i przesyłane do Działu Płac, gdzie następowało wprowadzenie przez użytkowników danych do systemu. Wiązało się ze znacznym nakładem pracy jak również z ryzykiem popełnienia błędu.
- Dodatkowo, ważnym elementem wdrożenia nowego systemu była konieczność obsługa integracji z obecnym systemem Finansowo Księgowym SAP w zakresie pełnej dekretacji list płac.
Opis wdrożenia
Korzyści:
- elastyczne algorytmy naliczeń wynagrodzeń – obsługa indywidualnych składników wynagrodzeń,
- rozwiązania dodatkowe – enova365 Pulpit Kierownika rozszerzony o dodatkowy moduł Harmonogramów Czasu Pracy udostępnia jeden systemu pozwalający z zarządzanie pracownikami przez Kierownika Działu bez konieczności kontaktu z Działem Kadr;
- dostępność – moduły Pulpit Pracownika i Pulpit Kierownika udostępnia aktualne dane w dowolnym momencie przy użyciu przeglądarki internetowej,
- szeroki zakres konfiguracji, skalowalność – dzięki rozbudowanej konfiguracji, funkcjonalność enova365 została dopasowana do potrzeb firmy,
- oszczędność czasu – czas potrzebny na realizację procesów udało się skrócić co przełożyło się na realne oszczędności czasu,
- zgodność a aktualnymi przepisami – system enova365 jest na bieżąco aktualizowany, co gwarantuje zgodność z aktualnymi przepisami prawa.
Wykorzystane we wdrożeniu moduły
Moduły podstawowe
Moduły dodatkowe