Strona główna > Zaufali nam > Polskie Ratownictwo Okrętowe
Polskie Ratownictwo Okrętowe
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży użyteczności publicznej
Partner wdrażający: XLE zobacz wizytówkę
Tadeusz Hatalski, Prezes Zarządu
Tadeusz Hatalski, Prezes Zarządu
Najważniejsze dla nas było wprowadzenie systemu, który będzie spełniał nasze wymagania, usprawni i zautomatyzuje procesy ewidencji i rozliczenia w spółce oraz w powiązanych z nią jednostkach.
Charakterystyka firmy:
POLSKIE RATOWNICTWO OKRĘTOWE sp. z o.o. - to założone w 1951 roku przedsiębiorstwo armatorskie świadczące usługi dźwigowe i usługi holowania oceanicznego dla przemysłu stoczniowego, morskiego, offshore, seismic support, usługi przeładunku i transportu towarów. Spółka mimo swojej długoletniej działalności chce funkcjonować nowocześnie, zarówno pod względem floty, jak i zarządzania procesami, które będą gwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa dla ludzi oraz środowiska naturalnego oraz najwyższy poziom usług.
Wyzwania postawione przed systemem:
- Potrzeba pełnej integracji oprogramowania/systemu wykorzystywanego w księgowości z pozostałymi obszarami firmy, głównie handlowym. Księgi rachunkowe prowadzone były wcześniej w siedzibie firmy przy pomocy techniki komputerowej z wykorzystaniem udokumentowanego oprogramowania. System rachunkowości informatycznej tworzyły programy częściowo współpracujące ze sobą, obejmujące: działalność finansowo-księgową, gospodarkę środkami trwałymi, gospodarkę magazynową, kadry i płace.
- Minimalizacja papierowego obiegu dokumentów.
- Potrzeba zautomatyzowania wystawiania faktur z możliwością edycji treści. Wystawianie faktur odbywało się z wykorzystaniem programu Word lub Excel – handlowcy wystawiali faktury za usługi dźwigowe wykonywane żurawiem pływającym “MAJA” oraz usługi holowania wykonywane zarządzanymi jednostkami w oparciu o adekwatne umowy.
- Przechowywanie dokumentacji handlowej w systemie (każdy pracownik gromadził „swoje” dokumenty w odrębnych segregatorach).
- Umożliwienie zautomatyzowanego eksportowania danych dla celów sprawozdawczych i analitycznych.
- Zautomatyzowanie przeksięgowania kosztów międzyokresowych, które odbywało się przez comiesięczne “ręczne” księgowania na podstawie wyliczeń wykonywanych poza systemem.
Opis wdrożenia
Wdrożenie systemu enova365 przeprowadzone po dogłębnej analizie potrzeb firmy, z przeszkoleniem pracowników, którzy są użytkownikami systemu, wniosło szereg korzyści takich, jak:
- automatyzacja operacji księgowych, sprzedażowych (ewidencji, rozliczeń, sprawozdawczości) – ułatwienie i przyśpieszenie pracy, zwiększenie wydajności działu księgowości i działu handlowego,
- dostęp do bazy danych – do określonych danych przez upoważnione osoby –uporządkowanie pracy, oszczędność czasu, zwiększenie bezpieczeństwa danych
- efektywne przygotowanie sprawozdawczości wewnętrznej i zewnętrznej
- automatyzacja wymiany dokumentów między bazami spółek powiązanych
- usprawnienie przekazu zadań i dokumentów – w tym z jednostkami zewnętrznymi – zdecydowanie usprawniło procesy zarządzania zasobami spółki
- poprawa przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi działami
- archiwizacja dokumentów związanych z kontrahentami
- komunikaty o występujących błędach, co pozwala na bardziej zorganizowaną pracę, minimalizację błędów i opóźnień
- usprawnienie planowania i zarządzania dzięki bieżącym raportom i szybkiemu przepływie informacji dot. finansów czy kontrahentów
- personalizowanie list, wydruków i raportów – ułatwienie wyszukiwania i analizy danych gromadzonych w systemie
Wykorzystane we wdrożeniu moduły
Moduły podstawowe