Strona główna > Zaufali nam > Damix
Damix
Wdrożenie systemu ERP w branży usługowej

Partner wdrażający: CLI Systemy Informatyczne zobacz wizytówkę
Dzięki enova365 usprawniliśmy m.in. proces planowania i zarządzania zasobami oraz finansami spółki. enova365 automatyzuje przepływ dokumentów do księgowości, eliminuje błędy wynikające z potrzeby wprowadzania kilkukrotnie tych samych dokumentów do różnych programów, natomiast naliczanie oraz księgowanie list płac z poziomu programu znacząco skraca czas, jaki należy tym czynnościom poświecić.
Charakterystyka firmy:
Firma Damix
Firma Damix zajmuje się dostarczaniem zaopatrzenia do cukierni, piekarni, lodziarń i gastronomii HoReCa - zasięgiem obejmując cały teren Małopolski oraz częściowo województwa Śląskie, Świętokrzyskie i Podkarpackie Firma powstała w 1997 roku z inicjatywy firmy Damon, która postanowiła zagościć ze swoją ofertą w Zakopanem. W momencie rozpoczęcia działalności firma Damix liczyła 4 osoby oraz niewielki magazyn, obsługując jedynie piekarnie i cukiernie na terenie Nowego Targu i Zakopanego.
W 2013 roku firma została doceniona przez dziennik „Puls Biznesu” poprzez dołączenie do klubu Gazel Biznesu – grona najdynamiczniej rozwijających się firm. To samo wyróżnienie zostało przyznane firmie Damix w latach 2014 oraz 2015.
W pierwszym kwartale 2019 roku w związku z dynamicznym rozwojem firma Damix połączyła swoje siły z firmą Damon Kraków od tej pory działając pod jedną nazwą Damix, zatrudniając ponad 40 osób w dwóch lokalizacjach – NOWY TARG - Maruszyna oraz KRAKÓW – Kokotów.
Wyzwania postawione przed systemem ERP:
Przed wdrożeniem systemu enova365 firma Damix działała w jednej lokalizacji korzystając z niezależnych od siebie programów handlowo-magazynowego oraz księgowego. W związku z dynamicznym rozwojem oraz połączeniem spółki z krakowską firmą Damon niezbędne okazało się znalezienie systemu elastycznego, usprawniającego procesy zarządzania firmą rozbitą na dwa oddziały oraz dostarczającego ciągle nowych rozwiązań i funkcjonalności dostosowanych do potrzeb zmieniającej się firmy.
Od wdrażanego systemu ERP firma oczekiwała zatem następujących możliwości:
- usprawnienie procesu przepływu informacji i dokumentów pomiędzy poszczególnymi obszarami – głównie handlu oraz księgowości,
- zorganizowanie pracy w dwóch oddziałach firmy,
- kontrola dostaw oraz przesunięć międzymagazynowych,
- zorganizowanie zasobów znajdujących się w magazynie,
- zoptymalizowanie procesu obiegu dokumentów pomiędzy oddziałami,
- wprowadzenie spójnego systemu obejmującego również zarządzanie kadrami i płacami,
- zastosowanie oprogramowania dostosowanego do aktualnych przepisów prawa,
- wdrożenie nowego systemu z zachowaniem ciągłości pracy firmy, spójności danych oraz uwzględnieniem procedur i struktur danych.
Opis wdrożenia systemu ERP
Korzyści z wdrożenia systemu ERP
- centralny serwer z bazą danych integrującą dane z dwóch oddziałów firmy znacząco usprawnia proces planowania i zarządzania zasobami oraz finansami spółki,
- objęcie kluczowych obszarów funkcjonowania firmy – handlu, księgowości, kadr i płac – w jednym systemie skutkuje zwiększoną ergonomią pracy,
- automatyzacja przepływu dokumentów do księgowości eliminuje błędy wynikające z potrzeby wprowadzania kilkukrotnie tych samych dokumentów do różnych programów,
- naliczanie oraz księgowanie list płac z poziomu programu znacząco skraca czas, jaki należy tym czynnościom poświęcić,
- zastosowanie dodatku Elektroniczne Wyciągi Bankowe pozwala na szybsze i zautomatyzowane rozliczanie dokumentów,
- przyspieszenie procesu rozliczania dostaw poprzez wdrożenie dodatkowego systemu raportowania.
Wykorzystane we wdrożeniu moduły
Moduły podstawowe
Moduły dodatkowe