Strona główna > Zaufali nam > Aksam sp. z o.o.
Aksam sp. z o.o.
Wdrożenie systemu ERP w firmie produkcyjnej
Partner wdrażający: X DEFT sp. z o.o. sp. k. zobacz wizytówkę
Wdrożenie kolektorów na magazynie przyspieszyło czas wydawania, ale co najważniejsze pozwoliło w pełni zarządzać datami ważności, co w branży spożywczej jest nieodzowne. Ponadto, obsługa za pomocą kolektorów i kodów kreskowych praktycznie do zera zminimalizowała liczbę pomyłek w trakcie wydawania. Dzięki EDI wymiana zamówień i faktur z odbiorcami została zautomatyzowana – wszystkie dokumenty w obydwu kierunkach są w tej chwili przesyłane w wersji elektronicznej.
Charakterystyka firmy:
Firma Aksam powstała w 1993 roku jako polska, prywanta firm rodzinna. Zajmuje się przede wszystkim produkcją i sprzedażą solonych przekąsek: paluszków, precli, krakerów oraz chipsów i orzechów. Obecnie posiada 2 zakłady produkcyjne o łącznej powierzchni ponad 16 tys. m2 z wymaganym zapleczem biurowym i magazynowym, a przy tym zatrudnia prawie 500 wykwalifikowanych osób. Na polskim rynku jest znana przede wszystkim pod marką „Beskidzkie”, która w swojej kategorii paluszków stanowi ok. 24% udziałów rynkowych i mocno stawia czoło konkurentom poprzez atrakcyjną ofertę oraz będąc laureatem prestiżowych nagród. Sprzedaż jest realizowana prawie do wszystkich ważnych sieci obecnych w Polsce oraz tradycyjnych hurtowni i sklepów, a także alternatywnych kanałów dystrybucyjnych. Aksam ponadto realizuje ok. 30% sprzedaży poprzez eksport na rynki zagraniczne – głównie kraje Europy zachodniej, środkowej i północnej oraz RPA, USA i in. (marka „Soleo” i marki prywatne). W 2012 roku powstała w strukturach nowa gałąź – Aksam Logistyka, posiadająca własną flotę pojazdów, a zajmująca się transportem krajowym i międzynarodowym ze specjalizacją na transport produktów spożywczych. Firma rośnie po kilkanaście procent rocznie i potrzebuje optymalizować narzędzia produkcji i zarządzania celem ciągłego podnoszenia swojej efektywności.
Wyzwania postawione przed systemem:
Poprzedni system ERP nie posiadał modułu zarządzania transportem, nie współpracował prawidłowo z kolektorami danych, nie
miał poprawnie zaimplementowanego systemu EDI
Opis wdrożenia
Korzyści:
- przyspieszenie czasu wydawania w magazynie,
- zarządzenie datami ważności, co jest niezwykle ważne w branży spożywczej,
- zminimalizowanie liczny pomyłek w czasie wydawania towarów,
- automatyzacja wymiany zamówień i faktur.
Zobacz jak enova365 usprawnia prace
Wykorzystane we wdrożeniu moduły
Moduły podstawowe