Partner wdrażający: X DEFT sp. z o.o. sp. k. 

Wdrożenie kolektorów na magazynie przyspieszyło czas wydawania, ale co najważniejsze pozwoliło w pełni zarządzać datami ważności, co w branży spożywczej jest nieodzowne. Ponadto, obsługa za pomocą kolektorów i kodów kreskowych praktycznie do zera zminimalizowała liczbę pomyłek w trakcie wydawania. Dzięki EDI wymiana zamówień i faktur z odbiorcami została zautomatyzowana – wszystkie dokumenty w obydwu kierunkach są w tej chwili przesyłane w wersji elektronicznej.

Charakterystyka firmy:

Firma Aksam powstała w 1993 roku jako polska, prywanta firm rodzinna. Zajmuje się przede wszystkim produkcją i sprzedażą solonych przekąsek: paluszków, precli, krakerów oraz chipsów i orzechów. Obecnie posiada 2 zakłady produkcyjne o łącznej powierzchni ponad 16 tys. m2 z wymaganym zapleczem biurowym i magazynowym, a przy tym zatrudnia prawie 500 wykwalifikowanych osób. Na polskim rynku jest znana przede wszystkim pod marką „Beskidzkie”, która w swojej kategorii paluszków stanowi ok. 24% udziałów rynkowych i mocno stawia czoło konkurentom poprzez atrakcyjną ofertę oraz będąc laureatem prestiżowych nagród. Sprzedaż jest realizowana prawie do wszystkich ważnych sieci obecnych w Polsce oraz tradycyjnych hurtowni i sklepów, a także alternatywnych kanałów dystrybucyjnych. Aksam ponadto realizuje ok. 30% sprzedaży poprzez eksport na rynki zagraniczne – głównie kraje Europy zachodniej, środkowej i północnej oraz RPA, USA i in. (marka „Soleo” i marki prywatne). W 2012 roku powstała w strukturach nowa gałąź – Aksam Logistyka, posiadająca własną flotę pojazdów, a zajmująca się transportem krajowym i międzynarodowym ze specjalizacją na transport produktów spożywczych. Firma rośnie po kilkanaście procent rocznie i potrzebuje optymalizować narzędzia produkcji i zarządzania celem ciągłego podnoszenia swojej efektywności.


Wyzwania postawione przed systemem:

Poprzedni system ERP nie posiadał modułu zarządzania transportem, nie współpracował prawidłowo z kolektorami danych, nie miał poprawnie zaimplementowanego systemu EDI

Opis wdrożenia

Korzyści:

  • przyspieszenie czasu wydawania w magazynie,
  • zarządzenie datami ważności, co jest niezwykle ważne w branży spożywczej,
  • zminimalizowanie liczny pomyłek w czasie wydawania towarów,
  • automatyzacja wymiany zamówień i faktur.

Zobacz jak enova365 usprawnia prace

Wykorzystane we wdrożeniu moduły

Demo
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365