KR Group dynamicznie rozwija biznes, dzięki wdrożeniu enova365

KR Group dynamicznie rozwija biznes, dzięki wdrożeniu enova365

Zespół KR Group postanowił wdrożyć rozwiązanie, które pozwoli firmie obsługiwać na wysokim poziomie rosnącą grupę klientów w 5 krajach. Udało się to w 6 miesięcy, dzięki enova365 i BPX SA. Automatyzacja wielu procesów umożliwia świadczenie wysokiej jakości usług podatkowo-księgowych dla coraz większej liczby firm, dzięki czemu KR Group może łatwo skalować biznes.

Spis treści:

FirmaKR Group
BranżaUsługi podatkowo-księgowe
Obszar działaniaObsługa klientów z całego świata, skupionych na rozwoju w regionie CEE
Liczba pracowników230
Czas wdrożenia6 miesięcy
Przed wdrożeniemPo wdrożeniu
Potrzeba dostosowywania pracy firmy do szybko rosnącej liczby klientów i zadańKR Group może obsłużyć na wysokim poziomie większą liczbę firm w krótszym czasie

KR Group – lider w branży podatkowo-księgowej

KR Group to dynamicznie rozwijająca się międzynarodowa firma podatkowo-księgowa, która obsługuje klientów w regionie  Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). W branży znana jest nie tylko z rzetelnych usług księgowych, ale także szerokiej wiedzy podatkowej oraz eksperckiego doradztwa biznesowego. Doceniają to klienci – od start-upów aż po grupy kapitałowe z takich branż jak nieruchomości, handel detaliczny, produkcja, fundusze inwestycyjne, IT, energetyka czy motoryzacja.

„To, co nas wyróżnia, to kompleksowe podejście. Oferujemy nie tylko usługi księgowe, ale także ekspercką wiedzę podatkową oraz doradztwo biznesowe. Dzięki temu dostarczamy naszym klientom dokładnych, rzetelnych informacji wspierających ich w podejmowaniu trafnych decyzji” – mówi Janusz Karnicki, dyrektor zespołu księgowości w KR Group. „Niejednokrotnie nasza praca została nagrodzona w rankingach branżowych: Europa Property Awards, Dziennik Rzeczpospolita czy Dziennik Gazeta Prawna.”

230 specjalistów z KR Group obsługuje m.in. firmy, będące spółkami zależnymi międzynarodowych grup, działających na całym świecie

Wyzwanie: skalowanie biznesu i zaspokajanie rosnących wymagań klientów

Wraz z rozwojem KR Group i wzrostem liczby obsługiwanych przez nią firm, coraz pilniejsza stała się potrzeba wdrożenia niezawodnego systemu ERP. Największym wyzwaniem, któremu KR Group i nowe rozwiązanie technologiczne musiało sprostać była różnorodność obsługiwanych przez firmę klientów i konieczność szybkiego dostosowywania pracy do stale rosnącej liczby zadań, codziennie realizowanych przez pracowników.  „Obsługujemy firmy z różnych branż, co wiąże się z ogromną liczbą procesów i danych do zarządzania” – mówi Janusz Karnicki, dyrektor zespołu księgowości w KR Group. W pokonaniu tych wyzwań miała pomóc m.in. automatyzacja procesów.

KR Group przechowuje w systemie informatycznym wiele wrażliwych danych, co sprawia, że firma jest wymagająca w kwestii bezpieczeństwa.

Wymagania wobec nowego rozwiązania

System informatyczny, który nie jest pod każdym względem dopasowany do potrzeb może nie spełnić stawianych przed nim celów. Dlatego zespół KR Group dokładnie określił w tym względzie swoje potrzeby i wymagania. Poszukiwali oni:

  • zintegrowanego rozwiązania, które połączy w jednym systemie wszystkie kluczowe obszary firmy;
  • elastycznego programu, który pomoże dostosowywać się łatwo do zmieniającej się sytuacji biznesowej i w którym firma wdrożeniowa może wprowadzać modyfikacje, zgodnie z potrzebami – są to zmiany, które pozwolą lepiej obsługiwać klientów oraz zautomatyzują pracę, żeby podnieść efektywność;
  • doświadczonego partnera technologicznego, który da gwarancję szybkiego czasu reakcji oraz może udzielić wsparcia, gdy pojawią się niestandardowe wyzwania.

Wymagania wobec nowego rozwiązania informatycznego podsumowuje Janusz Karnicki.

Poszukiwaliśmy zintegrowanego rozwiązania. System enova365 miał wspierać kluczowe obszary, takie jak zarządzanie płatnościami, synchronizacja danych oraz ewidencja środków trwałych. Przy wyborze partnera technologicznego zależało nam natomiast na gwarancji szybkiego czasu reakcji, wsparciu w przypadku niestandardowych wyzwań czy zmian oraz na doświadczeniu w realizacji tego typu projektów”.

Rozwiązanie: wdrożenie enova365

KR Group zdecydowała się na system ERP enova365, a jego wdrożenie powierzyła firmie BPX SA, Autoryzowanemu Partnerowi enova365.

Będąc Autoryzowanym Partnerem Soneta, producenta enova365, specjalizujemy się w kompleksowych wdrożeniach, rozwoju i wsparciu całego systemu. Mamy za sobą właściwie setki wdrożeń, w tym w biurach rachunkowych, firmach prywatnych i dużych podmiotach z sektora publicznego, co daje nam bardzo szerokie pole manewru w dostosowywaniu systemów do najbardziej wymagających procesów” – mówi Michał Lipiec, Dyrektor Działu Complementary Business Solutions, BPX S.A. 

W KR Group wdrożono moduły z obszaru finansów i księgowości oraz Kadry Płace i HR, co pozwoliło na automatyzację procesów i zwiększenie efektywności operacyjnej.

Wybrane funkcje, które usprawniają pracę zespołu KR Group po wdrożeniu rozwiązania:

  • synchronizacja kontrahentów poprzez API, która pozwoli na bieżącą aktualizację danych w wielu bazach;
  • możliwość zbiorczej wysyłki plików JPK i e-Deklaracji uprości obowiązki raportowe;
  • automatyczne rozliczanie zobowiązań z należnościami zwiększy dokładność i zgodność danych finansowych;
  • rejestrowanie dokumentów związanych z ulgą na złe długi VAT ułatwi monitorowanie i odzyskiwanie należności oraz zgodność z przepisami podatkowymi dotyczącymi wierzytelności,
  • mechanizm pozwalający na modyfikację dat rozliczenia płatności zapewni elastyczność w zarządzaniu przepływem środków finansowych i dostosowanie raportowania do wymagań spółki.

Efekty: możliwość obsługiwania na wysokim poziomie większej liczby klientów w krótszym czasie – dzięki automatyzacji procesów

Przedstawiciele KR Group oceniają, że dzięki wdrożeniu enova365 firma zyskała atuty, które wyróżniają ją na tle konkurencji.

  • Szybsza i bardziej efektywna obsługa klientów

Dzięki automatyzacji procesów obsługa klientów przebiega efektywniej, przy jednoczesnym wzroście jakości dostarczanych im danych.

Wprowadzone przez BPX rozwiązanie pozwala nam obsługiwać klientów sprawniej i dokładniej. Dzięki zwiększonej automatyzacji staliśmy się jeszcze bardziej elastyczni. Przede wszystkim zwiększyliśmy efektywność operacyjną i dodatkowo podnieśliśmy jakość prezentowanych danych. To z kolei przełożyło się na wyższą satysfakcję naszych klientów oraz większą przejrzystość procesów. Szybsza reakcja na potrzeby kontrahentów, automatyzacja wielu procesów oraz redukcja błędów to tylko niektóre z efektów, które znacząco podniosły jakość naszej obsługi” – ocenia Janusz Karnicki.

  • Możliwość elastycznego dostosowywania się do potrzeb rynku i klientów

Po wdrożeniu enova365, firma KR Group jest gotowa na wyzwania związane ze wzrostem liczby klientów i zmieniającymi się wymaganiami rynku.

„System enova365 jest kluczowym elementem naszej działalności – pozwala nam nie tylko efektywnie skalować rozwiązania, ale także sprostać rosnącym wymaganiom naszych klientów, zapewniając im bezpieczeństwo i niezawodność usług” – wyjaśnia Janusz Karnicki.

Pomaga w tym także wsparcie doświadczonej firmy wdrożeniowej.

BPX okazało się doskonałym partnerem, który elastycznie odpowiada na nasze potrzeby, dostosowując rozwiązania do specyficznych wymagań naszej branży” – dodaje Janusz Karnicki.

  • Łatwiejsze zarządzanie

KR Group zyskała nowoczesne narzędzie do zarządzania KPI, a dostęp do narzędzi BI pozwala na bieżąco monitorować wyniki i podejmować trafniejsze decyzje biznesowe wraz z zapewnieniem bezpieczeństwa operacji finansowych.

Jeżeli, podobnie jak KR Group chcesz móc elastycznie dostosowywać się do potrzeb rynku i klientów być gotowy na wyzwania związane ze wzrostem liczby klientów, jeszcze dziś umów się na bezpłatną prezentację online, w czasie której nasi konsultanci pokażą, jak system ERP enova365 wspiera pracę w ambitnym biurze rachunkowym.

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365