16 października 2019

Od 1 listopada 2019 nowe zasady split payment

Podzielona płatność (tzw. split payment) to temat, który oswajamy od dłuższego czasu. Do tej pory był dobrowolny dla wszystkich, ale od 1 listopada 2019 mechanizm będzie obowiązkowy dla towarów i usług wrażliwych. Mechanizmem split payment będzie objęta grupa blisko 150 towarów i usług przekraczających kwotę 15 tysięcy złotych. Kto musi z niej korzystać i jakich formalności należy dopełnić?  

Przede wszystkim obowiązek stosowania split payment występuje, gdy zostaną spełnione warunki:

  • obowiązek podatkowy;
  • dostawa towarów lub świadczenie usług oraz data wystawienia faktury przypada po 31 października 2019 roku;
  • wartość brutto transakcji wynosi powyżej 15 tysięcy złotych lub równowartość tej kwoty;
  • co najmniej jedna pozycja z faktury zawarta została w załączniku 15 znowelizowanej ustawy o VAT;
  • sprzedawca oraz odbiorca są podatnikami (transakcja B2B, niezależnie czy nabywcą jest podatnik VAT czynny czy zwolniony).

enova365 jest gotowa, aby pomóc firmom spełnić nowe obowiązki. Oprogramowanie umożliwia wprowadzanie rachunków VAT, powiązanie ich z odpowiednimi rachunkami rozliczeniowymi, usprawnia też zarządzanie realizacją przelewów MPP i wpiera rozliczanie rozrachunków.
Funkcjonalności związane ze zmieniającymi się przepisami prawa są opracowane z odpowiednim wyprzedzeniem i dostarczane użytkownikom enova365 bezpłatnie w ramach pakietu aktualizacji.

Aby dowiedzieć się więcej na temat split payment, pobierz przygotowany przez nas bezpłatny e-book. Znajdziesz w nim pełny opis mechanizmu podzielonej płatności i rozwiązań dostępnych w enova365.

Zobacz inne z kategorii Aktualności

11.01.2022

Komunikat - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 r.

Implementacja przepisów w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.

25.11.2021

-26% na 26.XI Black Friday 2021 z enova365

Sprawdź szczegóły oferty specjalnej z okacji Black Friday

22.11.2021

Zapowiedź: Black Friday z enova365

Tylko 26 listopada 2021 roku!

18.11.2021

Zakończenie wsparcia systemu zarządzania bazą danych MySQL przez oprogramowanie enova365

Z dniem 31 grudnia 2022 r. planowane jest zakończenie wsparcia systemu zarządzania bazą danych MySQL przez oprogramowanie enova365.

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365