1 lipca 2021

Zmiany w JPK_V7 od 1 lipca 2021 r.

W związku z ogłoszeniem w dniu 30 czerwca 2021 r. przepisów wchodzących w życie z dniem 1 lipca 2021 r. na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r. poz. 1179) zachęcamy do zapoznania się ze zmianami, a w szczególności sugerujemy zwrócenie uwagi na odpowiednie oznaczenia dokumentów uwzględnianych w JPK_V7 w ramach rozliczenia za lipiec 2021 r.

Zgodnie z nowymi przepisami od 1 lipca 2021 r. dokumenty ewidencjonowane w enova365 na zakładce „Dodatkowe-VAT” (Ewidencja dokumentów/Dokumenty):

  • nie powinny mieć oznaczenia „MPP” (oznaczenie zostało całkowicie zniesione),
  • nie powinny mieć oznaczenia „SW” (oznaczenie zostało całkowicie zniesione),
  • powinny mieć oznaczenie „EE” w przypadku dokumentów dotyczących wewnątrzwspólnotowej sprzedaży na odległość towarów oraz świadczenia usług telekomunikacyjnych nadawczych i elektronicznych,
  • oznaczone typem „RO” oraz „WEW” nie powinny posiadać oznaczeń grup towarowych „GTU”,
  • oznaczone typem „RO” nie powinny posiadać oznaczeń procedur sprzedaży VAT,

Dodatkowo rozporządzenie wprowadza zmiany w opisach wybranych grup towarowych. Z tego względu konieczne jest zweryfikowanie przypisania Grup towarowych VAT na kartotekach towarów (zakładka Dodatkowe na kartotece towaru). Rozporządzenie reguluje również zasady dotyczące wykazywania w JPK_V7 tzw. faktur uproszczonych. Faktury takie mogą być wykazywane w ewidencji zbiorczo.

Pierwsze rozliczenie na JPK_V7 zgodnie z nowymi wytycznymi składane będzie za lipiec 2021 r. do dnia 25 sierpnia 2021 r. Do rozliczenia za czerwiec 2021 r. stosuje się przepisy dotychczasowe.

Pozostałe zmiany przewidziane rozporządzeniem wchodzą w życie 1 stycznia 2022 r.

Zwracamy uwagę na konieczność zadbania o to, aby od 1 lipca dokumenty były wystawiane zgodnie z nowymi przepisami. Jako producent monitorujemy na bieżąco pojawiające się wytyczne oraz będziemy na nie reagować wprowadzając niezbędne zmiany w systemie, o czym zostaną Państwo poinformowani. Prosimy o zwracanie uwagi na komunikaty pojawiające się na naszej stronie lub skontaktowanie się z Autoryzowanym Partnerem.

Zobacz inne z kategorii Aktualności

20.04.2021

Nowe funkcjonalności Business Intelligence od wersji 2104.0.0

Zobacz klip i poznaj nowe funkcjonalności modułu Business Intelligence, dostępne w najnowszej wersji enova365 o numerze 2104.0.0.

13.04.2021

Promocja „Przejście na wersję multi” – zyskaj 50% rabat

Skorzystaj z okazji i przejdź na multi z 50% rabatem na różnicę ceny. Promocja dla Klientów enova365.

2.04.2021

Wesołych Świąt Wielkanocnych

Wszystkim Klientom oraz Autoryzowanym Partnerom Soneta życzymy zdrowych, radosnych i pełnych spokoju Świąt Wielkanocnych.

23.02.2021

Informacja dla Klientów korzystających z dodatku enova365 Webservices BNP Paribas

23 lutego 2021 roku został zaktualizowany dodatek enova365 Webservice dla Klientów Banku BNP Paribas. Poznaj szczegóły zmian.

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365