8 czerwca 2018

Zapanuj nad dualnością – webinarium o split payment

Gorącym tematem wśród przedsiębiorców jest obecnie mechanizm podzielonej płatności, czyli split payment. Nowe zasady opłacania faktur wchodzą w życie od 1 lipca 2018. Uspokajamy, są one nieobowiązkowe.

Split payment da nabywcy możliwość decydowania w jaki sposób może opłacić fakturę. Tak jak do tej pory na jedno konto bankowe lub w metodzie podzielnej płatności, gdzie kwota netto trafi na konto firmowe, a kwota VAT na osobne, dedykowane konto. Metodą split payment będą mogły być regulowane płatności za fakturę, które:

  • mają wyraźnie wyszczególniony VAT.

Spilt payment nie będzie dotyczył płatności:

  • nie objętych kwotą VAT np. za usługi,
  • w kwotach innych niż PLN.

Środki, które znajdą się na koncie VAT będą mogły być przeznaczone tylko do zapłacenia podatku. Ministerstwo Finansów zdecydowało się na taki krok, aby uszczelnić system podatkowy. W niektórych przypadkach kwota będzie mogła zostać uwolniona, ale procedura będzie trwać 60 dni.

Zobacz inne z kategorii Aktualności

22.01.2021

Kompendium: Chmura obliczeniowa w biznesie

Poznaj zalety i możliwości cloud computing - pobierz bezpłatną publikację ekspertów enova365

20.01.2021

Obsługa konta bankowego w enova365 teraz również dla Klientów mBank

Integracja rachunku bankowego z systemem ERP pozwala naszym Użytkownikom osiągnąć szereg korzyści.

18.01.2021

Gazele Biznesu 2020

Spółka Soneta po raz kolejny została wyróżniona w rankingu Gazele Biznesu, co jest potwierdzeniem na dynamiczny rozwój firmy oraz na jej transparentność w biznesie.

15.01.2021

Usprawnienie pracy z nowoczesnym systemem CRM

CRM to niezbędne narzędzie dla handlowców, marketerów! Sprawdź jakie funkcje ułatwią Twoją codzienną pracę.

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365