8 czerwca 2018

Zapanuj nad dualnością – webinarium o split payment

Gorącym tematem wśród przedsiębiorców jest obecnie mechanizm podzielonej płatności, czyli split payment. Nowe zasady opłacania faktur wchodzą w życie od 1 lipca 2018. Uspokajamy, są one nieobowiązkowe.

Split payment da nabywcy możliwość decydowania w jaki sposób może opłacić fakturę. Tak jak do tej pory na jedno konto bankowe lub w metodzie podzielnej płatności, gdzie kwota netto trafi na konto firmowe, a kwota VAT na osobne, dedykowane konto. Metodą split payment będą mogły być regulowane płatności za fakturę, które:

  • mają wyraźnie wyszczególniony VAT.

Spilt payment nie będzie dotyczył płatności:

  • nie objętych kwotą VAT np. za usługi,
  • w kwotach innych niż PLN.

Środki, które znajdą się na koncie VAT będą mogły być przeznaczone tylko do zapłacenia podatku. Ministerstwo Finansów zdecydowało się na taki krok, aby uszczelnić system podatkowy. W niektórych przypadkach kwota będzie mogła zostać uwolniona, ale procedura będzie trwać 60 dni.

Zobacz inne z kategorii Aktualności

11.01.2022

Komunikat - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 r.

Implementacja przepisów w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.

25.11.2021

-26% na 26.XI Black Friday 2021 z enova365

Sprawdź szczegóły oferty specjalnej z okacji Black Friday

22.11.2021

Zapowiedź: Black Friday z enova365

Tylko 26 listopada 2021 roku!

18.11.2021

Zakończenie wsparcia systemu zarządzania bazą danych MySQL przez oprogramowanie enova365

Z dniem 31 grudnia 2022 r. planowane jest zakończenie wsparcia systemu zarządzania bazą danych MySQL przez oprogramowanie enova365.

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365