8 czerwca 2018

Zapanuj nad dualnością – webinarium o split payment

Gorącym tematem wśród przedsiębiorców jest obecnie mechanizm podzielonej płatności, czyli split payment. Nowe zasady opłacania faktur wchodzą w życie od 1 lipca 2018. Uspokajamy, są one nieobowiązkowe.

Split payment da nabywcy możliwość decydowania w jaki sposób może opłacić fakturę. Tak jak do tej pory na jedno konto bankowe lub w metodzie podzielnej płatności, gdzie kwota netto trafi na konto firmowe, a kwota VAT na osobne, dedykowane konto. Metodą split payment będą mogły być regulowane płatności za fakturę, które:

  • mają wyraźnie wyszczególniony VAT.

Spilt payment nie będzie dotyczył płatności:

  • nie objętych kwotą VAT np. za usługi,
  • w kwotach innych niż PLN.

Środki, które znajdą się na koncie VAT będą mogły być przeznaczone tylko do zapłacenia podatku. Ministerstwo Finansów zdecydowało się na taki krok, aby uszczelnić system podatkowy. W niektórych przypadkach kwota będzie mogła zostać uwolniona, ale procedura będzie trwać 60 dni.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o split payment?
Zapisz się na darmowe webinarium.
21 czerwca, godzina 11.00

Zobacz inne z kategorii Aktualności

22.10.2019

Joanna Walentek o PPK na Forum Dyrektorów HR w Warszawie

Kierownik projektu Kadry płace enova365 wygłosi prelekcję o Pracowniczych Planach Kapitałowych.

17.10.2019

enova365 na Polskim Kongresie Przedsiębiorczości w Olsztynie

24 października podczas panelu „Nowoczesne usługi dla biznesu” prelegentem będzie Prezes Zarządu spółki Soneta Robert Czuła.

16.10.2019

Od 1 listopada 2019 nowe zasady split payment

Podzielona płatność (tzw. split payment) to temat, który oswajamy od dłuższego czasu. Do tej pory był dobrowolny dla wszystkich, ale od 1 listopada 2019 mechanizm będzie obowiązkowy dla towarów i usług wrażliwych.

Demo
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365