8 czerwca 2018

Zapanuj nad dualnością – webinarium o split payment

Gorącym tematem wśród przedsiębiorców jest obecnie mechanizm podzielonej płatności, czyli split payment. Nowe zasady opłacania faktur wchodzą w życie od 1 lipca 2018. Uspokajamy, są one nieobowiązkowe.

Split payment da nabywcy możliwość decydowania w jaki sposób może opłacić fakturę. Tak jak do tej pory na jedno konto bankowe lub w metodzie podzielnej płatności, gdzie kwota netto trafi na konto firmowe, a kwota VAT na osobne, dedykowane konto. Metodą split payment będą mogły być regulowane płatności za fakturę, które:

  • mają wyraźnie wyszczególniony VAT.

Spilt payment nie będzie dotyczył płatności:

  • nie objętych kwotą VAT np. za usługi,
  • w kwotach innych niż PLN.

Środki, które znajdą się na koncie VAT będą mogły być przeznaczone tylko do zapłacenia podatku. Ministerstwo Finansów zdecydowało się na taki krok, aby uszczelnić system podatkowy. W niektórych przypadkach kwota będzie mogła zostać uwolniona, ale procedura będzie trwać 60 dni.

Zobacz inne z kategorii Aktualności

1.03.2024

Komunikat specjalny dla Klientów enova365 związany z wersją 2404 (data publikacji: 22 kwiecień 2024)

Informujemy, że wraz z publikacją wersji 2404, której wydanie zaplanowaliśmy na 22.04.2024, system enova365 będzie udostępniany wyłącznie w oparciu o nową technologię jaką jest Microsoft .NET6.

2.01.2024

Zmiany w cenniku enova365

Informujemy o zmianie cen enova365 oraz aktualizacji systemu wchodzącej w życie 2 stycznia 2024 roku.

9.05.2023

Uwaga: próba oszustwa – fałszywe faktury proformy

Podszywanie się pod producenta enova365. Zobacz, na co zwracać uwagę.

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365