e-Podpis Konektor to nowoczesna i wygodna usługa cyfrowego podpisu elektronicznego. Umożliwia bezpieczne i szybkie podpisywanie dokumentów służbowych w wersji elektronicznej. Nie wymaga zastosowania dodatkowych urządzeń fizycznych, jak czytnik i karta kryptograficzna. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu i – ewentualnie – telefon komórkowy z aplikacją, pozwalającą na potwierdzenie tożsamości podpisującego.
e-Podpis Konektor umożliwia podpisywanie:
- Umów z Kontrahentami (np. umowa najmu, umowa sprzedaży, umowa leasingu).
- Umów z Pracownikami (np. umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenie, kontrakt menedżerski).
- Dokumentów urzędowych, wysyłanych z systemu enova365 do organów administracji publicznej (np. za pomocą usługi e-Doręczenia, zintegrowanej z systemem enova365).
- Dokumentów księgowych.
- Dokumentów kadrowych (np. świadectwo pracy, PIT-11, PIT-40, regulamin pracy, skierowanie na badania lekarskie).
e-Podpis Konektor pozwala na wykorzystanie wszystkich możliwości enova365. Dzięki temu, że całą procedurę przygotowania do podpisu wykonujemy w jednym systemie ERP mamy dostęp do:
- Różnych użytkowników w systemie, którzy mogą być wyznaczeni jako podpisujący dokumenty (operatorzy, pracownicy, osoby kontaktowe Kontrahentów).
- Różnych typów dokumentów, wykorzystywanych w systemie.
- Procedurę możemy rozpocząć z poziomu wybranego dokumentu/modułu.
e-Podpis Konektor zapewnia obsługę:
- Wielu rodzajów podpisów elektronicznych (np. zwykły, kwalifikowany).
- Wielu podpisujących jeden dokument.
- Kolejności podpisów na dokumencie.
Kto może być zainteresowany skorzystaniem z dodatku?
- Przedsiębiorstwa chcące przenieść prowadzoną dokumentację na wersję elektroniczną.
- Przedsiębiorstwa chcące uprościć komunikację z kontrahentami i administracją publiczną.
- Przedsiębiorstwa chcące usprawnić obsługę pracowników.
- Organizacje, którym zależy na bezpieczeństwie i potwierdzeniu autentyczności w relacjach biznesowych.
Dzięki wykorzystaniu standardowych procesów Workflow użytkownik może skupić się na merytorycznych aspektach pracy, jak wybór podpisujących i określenie ich kolejności. Całością obsługi wysyłki i pobierania podpisanych plików zajmują się narzędzia Workflow.
Standardowy proces e-Podpis pozwala uprawnionym użytkownikom na przesłanie dokumentu do podpisu do wskazanych osób (operatorów, pracowników lub osób kontaktowych). Całość odbywa się w programie, bez konieczności przechodzenia do systemu zewnętrznego. Proces, dzięki połączeniu z zadaniem Harmonogramu zadań, zostanie po podpisaniu automatycznie zakończony, a podpisany plik trafi do kartoteki dokumentu w systemie.
e-Podpis Konektor zapewnia integrację z Platformą Autenti w zakresie podpisywania dokumentów, nie innych dostępnych tam funkcjonalności. Pamiętać także musimy, że poza we własnym zakresie należy wykupić w Autenti interesujący nas rodzaj podpisu elektronicznego i dostęp do API po stronie tej platformy.