e-Podpis Konektor

e-Podpis Konektor to nowoczesna i wygodna usługa cyfrowego podpisu elektronicznego. Umożliwia bezpieczne i szybkie podpisywanie dokumentów służbowych w wersji elektronicznej. Nie wymaga zastosowania dodatkowych urządzeń fizycznych, jak czytnik i karta kryptograficzna. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu i – ewentualnie – telefon komórkowy z aplikacją, pozwalającą na potwierdzenie tożsamości podpisującego. 

e-Podpis Konektor umożliwia podpisywanie: 

  • Umów z Kontrahentami (np. umowa najmu, umowa sprzedaży, umowa leasingu). 
  • Umów z Pracownikami (np. umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenie, kontrakt menedżerski). 
  • Dokumentów urzędowych, wysyłanych z systemu enova365 do organów administracji publicznej (np. za pomocą usługi e-Doręczenia, zintegrowanej z systemem enova365). 
  • Dokumentów księgowych. 
  • Dokumentów kadrowych (np. świadectwo pracy, PIT-11, PIT-40, regulamin pracy, skierowanie na badania lekarskie).  

e-Podpis Konektor pozwala na wykorzystanie wszystkich możliwości enova365. Dzięki temu, że całą procedurę przygotowania do podpisu wykonujemy w jednym systemie ERP mamy dostęp do: 

  • Różnych użytkowników w systemie, którzy mogą być wyznaczeni jako podpisujący dokumenty (operatorzy, pracownicy, osoby kontaktowe Kontrahentów). 
  • Różnych typów dokumentów, wykorzystywanych w systemie. 
  • Procedurę możemy rozpocząć z poziomu wybranego dokumentu/modułu. 

e-Podpis Konektor zapewnia obsługę: 

  • Wielu rodzajów podpisów elektronicznych (np. zwykły, kwalifikowany). 
  • Wielu podpisujących jeden dokument. 
  • Kolejności podpisów na dokumencie. 

Kto może być zainteresowany skorzystaniem z dodatku? 

  • Przedsiębiorstwa chcące przenieść prowadzoną dokumentację na wersję elektroniczną. 
  • Przedsiębiorstwa chcące uprościć komunikację z kontrahentami i administracją publiczną. 
  • Przedsiębiorstwa chcące usprawnić obsługę pracowników. 
  • Organizacje, którym zależy na bezpieczeństwie i potwierdzeniu autentyczności w relacjach biznesowych. 

Dzięki wykorzystaniu standardowych procesów Workflow użytkownik może skupić się na merytorycznych aspektach pracy, jak wybór podpisujących i określenie ich kolejności. Całością obsługi wysyłki i pobierania podpisanych plików zajmują się narzędzia Workflow. 

Standardowy proces e-Podpis pozwala uprawnionym użytkownikom na przesłanie dokumentu do podpisu do wskazanych osób (operatorów, pracowników lub osób kontaktowych). Całość odbywa się w programie, bez konieczności przechodzenia do systemu zewnętrznego. Proces, dzięki połączeniu z zadaniem Harmonogramu zadań, zostanie po podpisaniu automatycznie zakończony, a podpisany plik trafi do kartoteki dokumentu w systemie. 

e-Podpis Konektor zapewnia integrację z Platformą Autenti w zakresie podpisywania dokumentów, nie innych dostępnych tam funkcjonalności. Pamiętać także musimy, że poza we własnym zakresie należy wykupić w Autenti interesujący nas rodzaj podpisu elektronicznego i dostęp do API po stronie tej platformy.