CRM w sprzedaży — jak maksymalnie wykorzystać możliwości

Wykorzystanie narzędzia CRM daje szansę na zwiększenie sprzedaży i uniezależnia kontakty z klientami od problemu rotacji sprzedawców. To bardzo ważne by zachować płynność działań.

CRM w sprzedaży — jak maksymalnie wykorzystać możliwości

Dane to jeden z najcenniejszych zasobów każdej firmy. CRM w sprzedaży (Customer Relationship Management) umożliwia ich właściwe gromadzenie i zarządzanie nimi. Cała wiedza o kliencie, jego preferencjach, upodobaniach, potrzebach i planach jest bowiem w zasięgu ręki. Efektywność działania systemu, opiera się na jego intuicyjności oraz indywidualnym dopasowaniu do potrzeb organizacji. Jak go wykorzystać do wsparcia sprzedaży i które funkcje są istotne w tym procesie?

Mobilnie – korzystaj z CRM w sprzedaży w dowolnym czasie i miejscu

Dostęp do danych z każdego miejsca na świecie jest dziś niezbędny, zarówno przy zarządzaniu firmą, jak i w czasie realizacji sprzedaży. Handlowcy większość swojego czasu spędzają poza biurem, dlatego zapewnienie im dostępu do danych, zawartych w CRM, poprzez urządzenia mobilne za pomocą aplikacji, znacznie usprawnia pracę. Dzięki temu mogą na bieżąco, w dowolnym czasie i miejscu, wykorzystywać informacje o klientach, planować swoje działania i odpowiednio je raportować. Wiedza ta przyczynia się z kolei do wzrostu sprzedaży, a także oszczędności czasu. W systemach CRM, których dostęp ogranicza się do desktopu, konieczna jest codzienna odprawa z biura i powrót do niego, by raportować pracę. Mobilność znosi ten problem, a jednocześnie umożliwia stały kontakt z firmą.

Elastycznie – system skrojony na miarę

Przedsiębiorstwa są różne i mają odmienne potrzeby związane z funkcjonalnościami systemu CRM. Oczywiste jest, że mała firma działa nieco inaczej niż duża organizacja. Wsparcie sprzedaży z systemem CRM musi nie tylko być dopasowane do tych różnic, ale nadążać za zmianami, jakie zachodzą. Nowoczesny system powinien być elastyczny, by optymalnie wspierać sprzedaż, zgodnie z zapotrzebowaniem firmy na jego poszczególne funkcjonalności. Przy rozwiązaniu wdrożeniowym dopasujesz je z łatwością do charakteru i formuły działalności. W razie potrzeby możesz także uzupełnić swój system CRM o kolejne moduły, by maksymalnie wykorzystać jego możliwości do zwiększenia sprzedaży, zarządzając całością mobilnie. To oszczędność czasu i pieniędzy. Płacisz tylko za funkcjonalności, których używasz.

System CRM w sprzedaży daje wiele korzyści:

Korzyści korzystania z systemu CRM

Strategicznie – dane i zestawienia sprzedaży, zawsze pod ręką

Zwiększenie sprzedaży możliwe jest dzięki danym, jakie gromadzone są w systemie CRM. Umiejętne ich wykorzystanie przyczynia się do opracowania odpowiedniej strategii sprzedażowej i planowania działań w tym zakresie. Dostęp do nich to niestety nie wszystko. Konieczna staje się ich odpowiednia analiza. System CRM, wspierając ten strategiczny element sprzedaży, generuje gotowe raporty, ale umożliwia także projektowanie własnych, wyspecjalizowanych analiz. Możliwość generowania zestawień to jednak wciąż nie wszystko. Tworzenie przejrzystych wykresów daje szansę na szybką prezentację danych i planowanie na tej podstawie strategii działań. Wykorzystanie narzędzi analitycznych umożliwia nie tylko działania holistyczne, związane z całą firmą, ale także ułożenie spersonalizowanych kroków wobec klienta, by obsługa była optymalnie dopasowana do jego potrzeb. Planując strategię działań sprzedażowych, nie musisz działać intuicyjnie. Wykorzystaj dane, jakimi dysponujesz i dzięki analizom na ich podstawie rozwijaj swój biznes. Poznaj także narzędzie Business Intelligence, które doskonale sprawdza się w zaawansowanej analityce biznesowej.

Automatycznie – szybki kontakt z klientami

Dane, które dostępne są w narzędziu CRM, wykorzystasz w różny sposób, wspierając działania sprzedażowe. Dzięki powiązaniu wszystkich elementów systemu możesz użyć dokumentów sprzedażowych do tworzenia personalizowanych ofert i wspierać działania marketingowe. Gotowe listy klientów umożliwiają tworzenie skutecznych kampanii mailingowych i wysyłanie newsletterów dostosowanych do potrzeb określonej grupy. Wszystko to odbywa się automatycznie, oszczędzając ogromną ilość czasu i umożliwiając efektywniejsze działania, oparte o dane, które znajdują się w systemie. Wykorzystanie automatyzacji w CRM ułatwia także obsługę posprzedażową. Składanie reklamacji, czy support również mogą być obsługiwane w jego ramach.

CRM to rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w obszarze sprzedaży i obsługi klienta. Dzięki ukierunkowaniu na działania wokół klienta zwiększamy korzyści płynące z kontaktu z nim. Łatwo możemy zidentyfikować kluczowych klientów, tak aby maksymalizować zyski firmy. Korzystając z Zadań, planujemy pracę, natomiast Zdarzenia pozwalają nam odnotowywać akcje zachodzące z klientem. Tym samym budujemy historię relacji — mówi Krzysztof Oraczewski, kierownik Projektu CRM enova365.

Dzięki funkcjonalnościom poszczególnych modułów systemu ERP możesz zautomatyzować nawet proces zamówień. Moduł enova365 Pulpit Kontrahenta umożliwia między innymi takie działania. To wspólna baza, która udostępniona klientowi, ułatwia obieg dokumentów i bezpośredni kontakt. Klient może samodzielnie przeglądać stworzone dla niego oferty czy listy asortymentowe.

Analizując leady i obsługując lejek sprzedażowy

Dzięki raportowaniu zaczniesz skutecznie i na bieżąco obsługiwać klientów najbardziej rokujących sprzedażowo. Dodatkowo, znając historię kontraktów, możesz tworzyć bardziej dopasowane do indywidualnych potrzeb oferty. Analiza pozwala na uzyskanie informacji o tym, które kanały sprzedaży są najlepsze i jaki jest efekt określonych działań marketingowych. Wiedza ta umożliwia także kontrolę pracy handlowców i wsparcie ich działań na każdym etapie, a także wprowadzenie modyfikacji postępowania, by praca działu sprzedaży była jeszcze efektywniejsza. CRM pozwala na obsługę lejka sprzedażowego, by zmaksymalizować sprzedaż i zoptymalizować skuteczność działań w tym zakresie.

Przepływ informacji i precyzyjna obsługa kontrahentów to gwarancja utrzymania najwyżej jakości usług. Sprawdź jakie korzyści oferują moduły Handel i Sprzedaż enova365.

Nowoczesne narzędzia wspierające sprzedaż, jak CRM, opierają się na danych, które są dziś niezwykle cennym zasobem firmy. To dzięki nim możesz budować relacje z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych. Bez względu na wielkość przedsiębiorstwa to właśnie informacje o klientach umożliwiają zachowanie ciągłości relacji. Co ważne, dzieje się to bez względu na zmiany w zespole sprzedażowym. Automatyzacja wielu procesów znacznie usprawnia kontakt z klientami. Dzięki możliwościom raportowania i filtracji list stworzysz personalizowane oferty czy wiadomości, skierowane do określonych grup odbiorców. Monitorowanie wszystkich tych czynności oraz ich analiza pozwalają na weryfikację efektywności prowadzonych działań. Dają szansę na ustalenie, które z nich przyniosły najlepsze rezultaty. Wszystko to po to, by w przyszłości jeszcze lepiej dopasować kampanie sprzedażowe do potrzeb określonych grup klientów.

Dowiedz się jeszcze więcej o funkcjonalnościach systemu CRM enova365 dla biznesu i wyprzedź konkurencję.

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365